Martijn van der Zee start op 1 mei als digital director bij Rituals. Hij komt over van Suitsupply, waar hij ruim twee jaar in dienst was als marketingdirecteur.
Van der Zee krijgt bij Rituals de leiding over een nieuwe businessunit met als ambitie om de digitale groei te versnellen. De voormalig e-commercebaas van KLM gaat daarvoor samenwerken met cmo Micha Medendorp. “Net als ik van KLM ken, komen e-commerce en marketing nu naast elkaar”, zo laat hij weten aan Emerce.
Van der Zee vond het tijd voor een nieuwe uitdaging. Hij heeft naar eigen zeggen veel kunnen realiseren bij Suitsupply, waaronder het opbouwen van een nieuw team van zo’n twintig man. Suitsupply lanceerde recent onder meer de persoonlijke stylingadviesdienst The Box Office.
Bij Rituals moet hij het online omzetaandeel binnen vijf jaar laten groeien tot twintig procent. De webverkopen zijn nu nog goed voor zeven procent van de totale omzet, die zo’n half miljard euro bedraagt. Rituals telt wereldwijd meer dan vijfhonderd winkels.
Reacties 0